Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından işletilen www.icisleri.gov.tr web sitesini ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId)

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Ankara

Valilikler

T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
T.C POLATLI KAYMAKAMLIĞI
  • KAYMAKAMLIK
    Hakkımızda Kaymakam Görev Yapmış Kaymakamlar Kaymakamlık Birimleri İlçe Protokol Listesi Yazı İşleri Müdürlüğü Personeli Tarihçe İlçe Telefon Rehberi Muhtar İletişim Bilgileri İç Kontrol
  • POLATLI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    Hizmet Birimleri Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
°C
25
Mart2023
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • KAYMAKAMLIK
    • Hakkımızda
    • Kaymakam
    • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • Kaymakamlık Birimleri
      • İlçe Bilgi İşlem Şefliği
      • Sivil Toplum İle İlişkiler Şefliği
      • İlçe Hukuk İşleri Şefliği
      • İdare ve Denetim Şefliği
      • İlçe Sosyal Etüt ve Proje Şefliği
      • Evrak Şefliği
      • İşlemler Şefliği
    • İlçe Protokol Listesi
    • Yazı İşleri Müdürlüğü Personeli
    • Tarihçe
      • Görev Yapmış Kaymakamlar
    • İlçe Telefon Rehberi
    • Muhtar İletişim Bilgileri
    • İç Kontrol
  • POLATLI
  • MAHALLİ İDARELER
  • HİZMETLERİMİZ
    • Hizmet Birimleri
      • İlçe Jandarma Komutanlığı
      • İlçe Emniyet Müdürlüğü
      • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
      • İlçe Müftülüğü
      • İlçe Kadastro Birimi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • İlçe Mal Müdürlüğü
      • İlçe Sağlık Müdürlüğü
      • İlçe Tapu Müdürlüğü
      • İlçe Orman İşletme Şefliği
      • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
      • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
      • İlçe Halk Kütüphanesi
      • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
      • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
      • Devlet Hastanesi
      • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
      • Polatlı Telekom Müdürlüğü
      • TMO Polatlı Şube Müdürlüğü
      • Polatlı ASKİ Bölge Müdürlüğü
      • Ptt Müdürlüğü
      • Karayolları 45. Şube Şefliği
    • Kamu Hizmet Standartları
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
HİZMETLERİMİZ
  • Hizmet Birimleri
    • İlçe Jandarma Komutanlığı
    • İlçe Emniyet Müdürlüğü
    • İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
    • İlçe Müftülüğü
    • İlçe Kadastro Birimi
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • İlçe Mal Müdürlüğü
    • İlçe Sağlık Müdürlüğü
    • İlçe Tapu Müdürlüğü
    • İlçe Orman İşletme Şefliği
    • İlçe Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğü
    • İlçe Sosyal Güvenlik Merkezi Müdürlüğü
    • İlçe Halk Kütüphanesi
    • İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü
    • Gençlik Hizmetleri ve Spor İlçe Müdürlüğü
    • Devlet Hastanesi
    • Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı Müdürlüğü
    • Polatlı Telekom Müdürlüğü
    • TMO Polatlı Şube Müdürlüğü
    • Polatlı ASKİ Bölge Müdürlüğü
    • Ptt Müdürlüğü
    • Karayolları 45. Şube Şefliği
  • Kamu Hizmet Standartları

Sağlık Müdürlüğü

POLATLI İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
 
 
 
Dr.Halil AKAR
İlçe Sağlık Müdürü
 
Telefon:(0312) 623 05 85-  622 99 65
    Faks     :0312 623 05 95
     Adres:  Fatih Mah. Atatürk Cad. No: 171
 
 
 
663 sayılı Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşlarının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname 02.11.2011 tarihli ve 28103 (Mükerrer) sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanarak yürürlüğe girmiş ve Bakanlık Teşkilatı yeniden yapılandırılmıştır. Yeniden yapılanma kapsamında Sağlık Grup Başkanlıkları kapanmış olup İlçe Sağlık Müdürlükleri kurulmuştur.
 
 
     ÖZ GÖREVİMİZ(MİSYONUMUZ);
Toplumun yaşam kalitesini artırmak amacıyla, sağlığı korumak ve geliştirmek için kaliteli sağlık hizmeti sağlamaktır.
 
 İLERİ GÖRÜŞÜMÜZ(VİZYONUMUZ);
Sağlık alanında kaliteli hizmet yönetimine önder olmaktır.
 
 
 
 
İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ OLARAK KALİTE POLİTİKAMIZ;
Uluslararası tanınırlık
İnsana ve çevreye saygı
Kalite Yönetim Sistemi şartlarına uyma ve etkinliğinin sürekli iyileştirilmesi ve geliştirilmesi
Bireysel ve toplumsal memnuniyetin arttırılması
Ekip anlayışı-Personelin aktif katılımı
Sürekli eğitim
Çağdaş bir yönetim anlayışı ve çalışma ortamı
Yasal şartlar çerçevesinde ulaşılabilir, kaliteli ve sürekli sağlık hizmeti sunulmasına önderlikerlik etmek
 
 
İlçe Sağlık Müdürlüğümüz 22 personel ile hizmet vermekte olup, Sağlık Bakanlığınca yürütülen görevleri ilçe düzeyinde yerine getirip, yapılan düzenlemelere uyumu denetleyip, gerekli müeyyideleri uygular. İlçe Sağlık Müdürlüğümüz Toplum Sağlığı Merkezi ile koordinasyon sağlayarak ve gerektiğinde diğer kuruluşlarla işbirliği yapmak suretiyle toplumun ve bireylerin sağlığını korumak ve sağlık düzeylerini yükseltmekten sorumludur.
 
GÖREVLERİ:
1- İlçe Sağlık Müdürlükleri Bakanlığın ilçedeki temsilcisi ve Kaymakamın sağlık müşaviridir.
 
2- İlçe Sağlık Müdürlüğü, İlçedeki sağlık kuruluşlarının koordinasyonunu yapar ve uyumlu çalışmasını gözetir. Sağlık hizmetleri yönünden ilçenin durumunu belirli aralıklarla İl Sağlık Müdürlüğüne rapor eder.
 
3- Acil sağlık hizmetleri İlçe Sağlık Müdürlükleri tarafından yürütülür. Bu müdürlükler söz konusu hizmetlerin yürütülmesi için kamu ve özel hukuk tüzel kişileri ile gerçek kişilere ait tüm sağlık kurum ve kuruluşlarının sevk ve idaresinden sorumlu ve bu konuda yetkilidir.
 
4- İlçe Sağlık Müdürlüğü yetki devri çerçevesinde Bakanlıkça yürütülen görevleri ilçe düzeyinde yerine getirir, yapılan düzenlemelere uyumu denetler ve gerekli müeyyideleri uygular.
 
5- İl Müdürlüğü tarafından  ruhsatlandırılan özel sağlık kuruluşları , Optik Müessese, Eczanelerin denetimi ilgili yönetmelik hükümlerince (eğer var ise yönetmeliklerin ekindeki denetim formlarına göre) yönetmeliklerde belirtilen süre ve belli aralıklarda yapılır.
 
6- Denetimler İlçe Sağlık  Müdürlüğü tarafından görevlendirilen, biri hekim olmak kaydı ile en az üç sağlık personeli tarafından gerçekleştirilir.
 
7- Denetimlerde tespit edilen eksiklikler ile ilgili olarak, denetim formlarında tanımlanan cezaî müeyyideler uygulanır.
 
8.Müessese mesul müdürlüğü bu denetimler sırasında her türlü kolaylığı göstermek ve talep edilen her türlü bilgi, belge ve defterleri vermek zorundadır.
 
İlçemizde Sağlık Sektörü alanında faaliyet gösteren çeşitli kurum ve kuruluşlar :
 
KURULUŞ
SAYISI
DEVLET HASTANESİ
1
AİLE SAĞLIĞI MERKEZİ
6
AÇSAP MERKEZİ
1
ÖZEL HASTANE
1
DİYALİZ MERKEZİ
1
TIP MERKEZİ
1
ÖZEL AĞIZ DİŞ SAĞLIĞI POLİKLİNİĞİ
3
ÖZEL DİŞ HEKİMİ MUAYENESİ
12
ECZANE
40
İŞİTME CİHAZI MERKEZİ
2
OPTİK MÜESSESE
12
OSGM ( Ortak Sağlık Güvenlik Birimi )
3
ÖZEL SAĞLIK KABİNİ
2
 
 
YÜRÜTÜLEN FAALİYETLER VE  PROJELER
Demir Gibi Türkiye Projesi Kapsamında 4ay- 1 Yaş arası tüm bebeklere ücretsiz demir preparatı dağıtımı ile 0-1 yaş tüm bebeklere ücretsiz D vitamini dağıtımı hekim kontrolleriyle gerçekleştirilmektedir.
 
Evlilik test ve danışmanlık hizmetleri kapsamında Toplum Sağlığı Merkezi ,   Ana Çocuk Sağlığı Ve Aile Planlaması Merkezinde Akdeniz Anemisi, Hepatit B, Hepatit C, Sifiliz ,AİDS hastalıklarının erken tanısı için uygulanan evlilik test ve danışmanlık hizmetleri sürdürülmektedir. Talasemi sonuçları pozitif olan çiftlerimize ayrıntılı danışmanlık hizmeti verilmektedir. Kişilere ulaşılamadığı takdirde evlerine gidilerek bilgilendirilmektedir.
 
Neonatal Tarama Programı Kapsamında Yeni doğan bebeklerimizden topuk kanı alınarak erken teşhisi önem taşıyan Fenilketonüri, Hipotiroidi, Biyotidinaz Eksikliği hastalıklarının taraması yapılmaktadır.
 
Kanser Tarama Programı kapsamında Ketem Merkezinde Rahim Ağzı Kanseri ve Meme Kanseri taramaları yapılmaktadır.  Kolon Kanseri taraması için ön çalışmalar sürmektedir.
Ruh Sağlığı Programı Kapsamında ağır ruhsal rahatsızlığı olan vatandaşların psikiyatri polikliniklerinde muayene ve tedavilerini yaptırmak gerekirse tedavileri için bölge hastanelerine nakil işlemleri gerçekleştirilmektedir.
 
 Evde Sağlık Hizmetleri Programı kapsamında Yatağa tam bağımlı olan hastaların ihtiyacı olan sağlık hizmetleri ev ortamında sunulmakta olup, Tıbbi bakım ve tedavileri uygulanmakta, eğitimleri sağlanmaktadır. 01.01.2015- 01.11.2015 tarihleri arasında Devlet Hastanesi dahil toplam 286 hasta evde sağlık hizmeti almıştır.
 
Doğrudan Gözetimli Tedavi Projesi Kapsamında uzun süre düzenli tedaviye ihtiyaç duyan verem hastalarının ilaçlarını en yakın sağlık biriminden bir yetkili gözetiminde günlük olarak alması amaçlanmakta olup, bu projenin sürdürülmesi amacıyla DGT birimi kurulmuştur. 2015 Yılı için  9 hastanın tedavisine halen devam edilmektedir.
 
Çevre Sağlığı Programı Kapsamında ilçemiz sınırlarında bulunan odak noktalardan kimyasal ve bakteriyolojik analiz için su numunesi alınmakta ve günlük bakiye klor ölçümü yapılmakta ayrıca içme ve kullanma suları ile ilgili şikayetler değerlendirilmektedir.
 
Ağız ve Diş Sağlığı Programı Kapsamında her eğitim ve öğretim yıllarında okullara gidilerek okul çocuklarına yönelik diş taramaları yapılmaktadır.
 
Tütün ve Zararlarını önlenmesi Programı kapsamında ilçemizdeki işletmelerde denetlemeler yapılmakta,  ihlal durumunda işletme ve kişilere idari para cezaları verilmektedir.
 
Ayrıcaengelli vatandaşlar için ulaşılabilirliğin sağlanmasıkonusundaKalite Birimitarafından Aile Sağlığı Merkezlerinde çalışmalar yapılmaktadır.
 
Misafer Anne Projesi  kapsamında elverişsiz hava koşulları dolayısıyla evde doğum yapma riski taşıyan gebelerin tespit edilerek ilçe merkezinde konaklamasının sağlanması için kamu kurumları ile işbirliği yapılmaktadır. 2015 yılı ilk 10 aylık dönemde evde doğum yapma riski taşıyan gebe tespit edilmemiştir.
 
*       Metip ( Mevsimsel Tarım İşçileri Proğramı ) kapsamında ; Mevsimsel Tarım İşçileri ,Mülteciler gibi temel Sağlık Hizmetlerine kolayca ulaşamayan dezavantajlı guruplara bulundukları mahalde koruyucu ve geliştirici Sağlık Hizmeti sunmak üzere; Polatlı Toplum Sağlığı Merkezimiz METİP Birimi tarafından gezici mobil hizmet aracımız ile mevsimlik tarım işçilerinin ve Suriyeli vatandaşların bulundukları bölgelerde çadır ve ev ziyaretleri yapılmaktadır. Bu ziyaretlerde, bebek-çocuk aşıları ve izlemleri, gebe aşıları ve izlemleri yapılmıştır.
 
Ziyaretler sırasında Yürütülen Halk Sağlığı Hizmetleri:
Tespit Edilen M.T.İ Sayısı
Tespit Edilen 15-49Yaş kadın saysı
Gebe izlem Sayısı
Aşı Yapılan Bebek-Çocuk Sayısı
Bebek Çocuk İzlem
Alınan F.K.Ü
Dağıtılan D.Vit.Sayısı
Dağıtılan D.K.H Sayısı
Eğitim Yapılan Kişi Sayısı
Td Aşısı Yapılan Gebe
6828
2119
81
219
238
9
4
6
179
50
 
 
FAALİYET RAPORLARI
 
İNSAN KAYNAKLARI VE DİSİPLİN ŞUBESİ :
 
İnsan Kaynakları Şubesi Görev ve Yetkileri;

1. İlçede Kuruma bağlı sağlık kurum ve kuruluşlarında görevli personelin atama, nakil ve geçici görevlendirme evraklarını hazırlayıp İl Müdürlüğüne sunmak. 

2. Personelin İlçe ve birim bazında dağılımlarına ait kayıtları tutarak, kadro standartları çerçevesinde kadro unvan ve niteliklere uygun izlemek ve ileriye yönelik planlamalar yapmak. 

3. İşçi ve sözleşmeli çalıştırılacak personele ilişkin iş ve işlemlerini yürütmek. 

4. Personel kayıtlarını sürekli güncellemek, İl Sağlık müdürlüğüne bildirmek

5. Kurum emirlerini yerine getirmek ve İl Sağlık Müdürlüğüne ulaşmasını sağlamak. 

6.Çalışan veya emekli olarak görevinden ayrılan personel ile istifaen veya müstafi sayılarak görevinden ayrılan personelin Hususi Damgalı Pasaport alma işlemleri için İl Emniyet Müdürlüğüne hitaben belge düzenlenmesi 

7. İlçe’de görevli personelin terfi, emeklilik ve diğer özlük hakları ile ilgili hizmetlerini yürütmek. 

8. Sendikalarla ilgili iş ve işlemleri yürütmek. 

9. Personelin mal bildirimlerini zamanında vermesini sağlamak. 

10. Personelin hizmet puanı itirazlarını değerlendirmek ve düzenlemek İl Sağlık Müdürlüğüne göndermek.

11. Personelin, her türlü izin ve hastalık raporlarıyla ilgili işlemlerini yürütmek ve gerekli kayıtlarını tutmak.
 
12. Aday memur eğitimi ve asalet işlemlerini yapmak. 

13. Özlük evraklarının bulunduğu dosyaları saklamak.

14. Personel kayıtlarını sürekli güncellemek, ilgili şube müdürlüklerine ve Kuruma bildirimini yapmak. 

15. İlçede çalışan tüm personelin ceza ve ödül evraklarını ÇKYS sistemine işlemek ve Kuruma bildirimini yapmak. 

16. Müdürün verdiği diğer görevleri yapmak. 
 
17.Disiplin ile ilgili işlemlerin mevzuata uygun şekilde, zamanında yapılmasını ve uygulanmasını sağlamak,
18.İlçede muhakkiklerce yapılan inceleme ve soruşturma sonucu tanzim edilen raporlarda teklif edilen disiplin işlemleri yapmak, diğer teklifler yönünden koordinasyonu sağlamak,
19.4483 sayılı Kanun uyarınca ilçedeki memurların ve diğer kamu görevliler ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek,
20.İlçe Sağlık Müdürlüğümüze iletilen konularla ilgili inceleme ve soruşturma yapılması, takip edilerek sonuçlandırılması, sonucundan ilgililere bilgi verilmesi,
21.Disiplin işlemleri ile ilgili İl Sağlık Müdürlüğü ile yazışmalarda bulunmak,
 
Müdürlüğümüzde 22 personel görev yapmakta olup, Toplum Sağlığı Merkezine  bağlı birimlerde ise 6 tane Aile Sağlığı Merkezi,1 AÇSAP şubesi vardır. Aile Sağlığı Merkezlerinde toplam 30 Aile Hekimi ve 30 Aile Sağlığı Elemanı hizmet vermektedir. Toplum Sağlığı ve AÇS/AP Biriminde; 2 Doktor, 1 Diş Hekimi,  3 Sağlık Memuru, 3 Çevre Sağlığı Teknisyeni, 8 Hemşire, 18 Ebe, 2 Daktilograf (1Daktilograf geçici görev), 1 Memur, 2 Hizmetli, 1 Biyolog (geçici görev), 1 Laboratuar Teknisyeni (geçici görev), 4 Tıbbi Sekreter (1 Tıbbi Sekreter geçici görev), 2 Ayniyat Saymanı, 2 VHKİ (1 VHKİ şirket personeli), 4 Şoför (3 Şoför şirket personeli),1 Sürekli İşçi (Döner Sermaye) görev yapmaktadır.
 
SAĞLIK BİLGİ SİSTEMLERİ ŞUBESİ:
Şubemiz aşağıda ana başlıkları verilen görevleri, "yetkin personel, etkin iş" anlayışıyla yerine getirmek amacıyla, hizmet üretimiyle şube içi mesleki eğitim çalışmalarını iç içe uygulamaktadır.
1-EBYS ( Elektronik Belge Yönetimi Sistemi) ile ilgili teknik ve yazılımsal destek vermek.
      2-Kurumla ilişiği kesilen ve yeni başlayan personelin EBYS kayıt ve iptal işlemlerini İl Sağlık Müdürlüğüne bildirmek.
3-Kurumsal e-posta kayıt ve iptal işlemlerini yapmak.
4-Birimin resmi yazışmalarını yapmak.
 
SEKRETERLİK VE GELEN GİDEN EVRAK BİRİMİ :
Gelen Evrak Birimi
  1.      Kurumlardan gelen (elden getirilen dilekçeler dâhil) evrakları zimmet karşılığı teslim alınması,
  2.      Posta yoluyla gelen tüm yazışmaları zimmet karşılığı teslim almak. Teslim alınan evrakları aciliyet durumlarına göre tasnif edilmesi, 
  3.      Gelen tüm evraklara otomatik numaratör ile tarih sayı verilmesi,
  4.      Acil evrakları otomasyon sistemi üzerinden kaydederek gerekli birime zimmet karşılığı teslim edilmesi,
  5.      Kişiye özel gelen zarfların zimmet karşılığı verilmesi işlemlerini yapmak.
Giden Evrak Birimi (Posta Zimmet)
  1.      Birim içinde yazılan yazışmalara otomatik numaratör ile tarih sayı verilmesi,
  2.      Tarih sayı verilen evrakları sistem üzerinden otomatik olarak taranarak kurumlara göre sınıflama,
  3.      Aciliyet ve gizlilik arz eden yazışmalar (süreli) faks yolu ile iletilip evrak hiç bekletilmeden dış kurye ile zimmet karşılığı elden teslim edilmesi,
  4.      Evrakların günlük olarak dış kurye ile belli saatlerde zimmet karşılığı teslim edilmesi,
  5.      Posta ile gitmesi gereken evrakların günlük aciliyete göre posta yolu ile gönderilmesi,
  6.      Kurum içerisindeki evrakların zimmet karşılığı verilmesi işlemlerini yapmak.
 
HALK SAĞLIĞI HİZMETLERİ VE AĞIZ, DİŞ SAĞLIĞI ŞUBESİ:
         1.Bakanlığın strateji ve hedeflerine uygun olarak halk sağlığı hizmetlerinin İlçe genelinde hedef ve stratejilerini belirlemek,
         2.Bakanlıkça halk sağlığı alanında yapılan düzenlemelerin ilçe düzeyinde uygulamalarını takip ve kontrol etmek,
         3.İlçe genelinde Kamu Hastane Birliği ile Toplum Sağlığı Merkezi arasında ortak görev ve hizmetler bakımından gerekli koordinasyonu sağlamak,
         4.Toplum Sağlığı Merkezinin sunduğu hizmetlerin takibini yapmak,
         5.Görev alanına giren diğer konularda gereken denetlemeleri yapmak.
       6. İlçemizde bulanan Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili özel kuruluşların, kurulum , denetim ve  gelen yazılarının  iletilmesinde İl Sağlık Müdürlüğü tarafından bildirilen görevleri yerine getirmektedir.
 
 
POLATLI İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ MUTEMETLİK DÖNER SERMAYE TAHAKKUK ŞUBELERİ
 
       1- Aylık personel maaş değişikliklerini hazırlayıp, her ayın sonunda İl Sağlık Müdürlüğüne teslim eder.
       2-Aylık maaş değişikliklerinde kişilerin icra, nafaka, kira, terfi, rapor, sendika hareketlerini bildirir.
       3-Personellerin ayrılış, başlayış işlemlerini yapıp, maaş değişikliklerinde ve üst yazı ile müdürlüğe bildirir.
       4-Aylık matrahları hazırlayıp KBS sisteminden saymanlığa gönderir.
       5-Geçici görevli personellerin aylık almış oldukları döner sermaye sabit ödemesi ve performansları asıl kurumlarına resmi yazı ile bildirir.
       6-Her ayın başında Fast-soft ve sisteminden bir önceki ayın maaşını kesinleştirip diğer ayın maaş bordro hesaplamasını oluşturur.
       7- Her ayın ilk haftası KBS sisteminden bulunduğumuz ayın maaş kontrollerini yapar.
       8- İlçe dışına görevli olarak çıkan personellerin geçici görev yolluklarını hazırlayıp kurum amiri imzasından sonra Kaymakamlık Makamına sunar.
       9- Ayrılış yapan personellerin sürekli görev yolluğunu hesaplayıp İl Sağlık Müdürlüğüne gönderir.
     10- Geçici görev yolluklarını 6 ayda bir hesaplayıp, İl Sağlık Müdürlüğüne ve Saymanlığa teslim eder.
     11- Aylık personel performans çalışmalarını hazırlayıp, üst yazı ile İl Sağlık Müdürlüğüne teslim eder.
     12-Aylık personel döner sermaye sabit ödemesini  hazırlayıp, üst yazı ile İl Sağlık Müdürlüğüne teslim eder.
     13-Aylık personel performans çalışmalarını her ayın sonunda fast-soft ve ÇKYS sisteminden kişilerin  izin,rapor, başlayan ve ayrılanlar olmak üzere sisteme girişini yapar.
     14- Başlayan ve ayrılan personelleri aynı gün üst yazı ile İl Sağlık Müdürlüğüne bildirir.
     15-Her ayın sonunda gelen ayın döner sermaye sabit ödeme çalışmalarını fast-soft sisteminden girişini yapar.
     16- Her ayın 2. Haftası gelen telefon ve internet faturalarının listesi ve ödeme emrini hazırlayıp  İl Sağlık Müdürlüğüne gönderir.
    17-Tek binayı (Ortak kullanım)  kullanan kurumların  elektrik, su, doğalgazlarını  TL. ve M3 olarak hesaplayıp, 6 (altı) ayda bir enerji verimliliği ile ilgili tabloyu kaymakamlık makamına sunar. 
 
KAMU YATAKLI SAĞLIK HİZMETLERİ ŞUBESİ :
      1.Kamuya ait yataklı olarak hizmet veren her türlü teşhis, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini ilçe düzeyinde Bakanlık politika ve standartlarına uygun olarak denetlernek ve takip etmek,
       2. Organ ve doku nakli, kan ve kan ürünleri, diyaliz, vb. merkezlerin defter onaylarını yapmak ve diyaliz ünitelerinden su numunesi almak
       3. Sağlık kurum ve kuruluşlarının mevzuata, Bakanlık politika ve düzenlemelerine uyumunu denetlernek, gerekli yaptırımları uygulamak.
       4. Sağlık hizmetlerinde kalite ve akreditasyon takibini yapmak ve kurallara uygun yürütülmesini sağlamak,
       5. Kişisel verilerin korunmasına ve veri mahremiyetinin sağlanmasına yönelik tedbirleri almak,
       6.İlçe Müdürlüğü tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
 
 
 
ÖZEL YATAKLI SAĞLIK HİZMETLERİ ŞUBESİ
1. Özel teşhis, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini ilçe düzeyinde Bakanlık politika ve standartlarına uygun olarak yerine getirmek ve takip etmek,
2. Özel Organ ve doku nakli, kan ve kan ürünleri, diyaliz, vb. sağlık hizmetlerinin ilçe düzeyinde yürütülmesi ile bu hizmetleri sunan kurum ve kuruluşlar arasında koordinasyonu sağlamak,
3. İlgili Mevzuat çerçevesinde özel hukuk tüzel kişileri ile gerçek kişilere ait sağlık kurum ve kuruluşlarına izin vermek ve ruhsatlandırmak, bu izin ve ruhsatları gerektiğinde süreli veya süresiz iptal etmek,
 4. Hasta hakları ile hasta ve çalışan güvenliğine yönelik planlama yapmak ve tedbirleri almak,
5. Sağlık kurum ve kuruluşlarının mevzuata, Bakanlık politika ve düzenlemelerine uyumunu denetlemek, gerekli yaptırımları uygulamak,
6.  Özel diyaliz merkezlerinden su numunesi almak,defter onaylarını yapmak,
7. Sağlık hizmetlerinde kalite ve belirlenen akreditasyon kurallarının takibini sağlamak,
9. İlgili mevzuat çerçevesinde kişisel verilerin korunmasına ve veri mahremiyetinin sağlanmasına yönelik tedbirleri almak,
11. Görev alanına giren konularda gereken denetlemeleri yapmak, İlçe Müdürlüğü tarafından verilen benzeri görevleri yapmak
 
 TIP MESLEKLERİ ŞUBESİ
1. Özel sağlık kuruluşları ile ilgili yapılan şikayetleri değerlendirmek ve gerekli işlemleri yapmak,
2. Optisyenlikle ilgili kayıtların tutulmasını sağlamak, açılış, işleyiş ve denetim hizmetlerini yürütmek ve bunlarla ilgili şikayetleri değerlendirmek,
3. Meslek odaları ve kuruluşları ile ilgili çalışmaları yürütmek,
4. İşyerlerinin sağlık birimlerinin durumlarını saptamak, değerlendirmek ve kayıtlarını tutmak,
5. Görev alanına giren konularda gereken denetlemeleri yapmak, İlçe Müdürlüğü tarafından verilen benzeri görevleri yapmak.
 
SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ ŞUBESİ:
Sağlık Bakanlığı Yönetim Hizmetleri Genel Müdürlüğünün 23 Mayıs 2012 tarih ve 5317 sayılı Sağlık Bakanlığı Taşra Teşkilatı Standart Kadro Yönergesine göre Sağlığın Geliştirilmesi Şubesinin görevleri aşağıda belirtilmiştir.
 
  1. Toplumun ve bireyin sağlığı ile ilgili bilgi, farkındalık ve kontrol yeteneklerini artırmak ve bu konuda sorumluluk almalarını ve karar süreçlerine katılımlarını teşvik etmek,
 
   2. Sağlığı doğrudan ve dolaylı olarak etkileyen faktörlerin ve sosyal belirleyicilerin iyileştirilmesine yardım edecek düzenlemeler yaparak birey sağlığının korunması ve sağlık düzeyinin yükseltilmesine yönelik davranış değişikliği oluşturmak ve sürdürmek,
 
  3. Sağlığın teşviki ve geliştirilmesine yönelik bilimsel çalışmalar yapmak veya yaptırmak, eğitim kurumları ve basın yayın organları aracılığı ile toplumu bilgilendirmek, kampanyalar yapmak veya yaptırmak,
 
        4. Halk sağlığının korunması, geliştirilmesi, hastalık risklerinin azaltılması, önlenmesi, teşhis, tedavi ve rehabilite edici sağlık hizmetlerinin daha verimli kullanılabilmesi için uyarıcı, bilgilendirici ve eğitici mahiyette programlar hazırlamak veya hazırlatmak,
 
 
ECZACILIK ,  VE ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ  ŞUBESİ :
 
 1. Her ayın 10’una kadar Eczanelerden gelen Kırmızı, Yeşil, Mor ,Turuncu  reçeteler ve İlaç güvenlik izlenim forumlarının kabulü ve incelenmesi
 
 2. Her ayın 20 ‘sine kadar  Kırmızı ,Yeşil,  Mor, Turuncu reçete ve İlaç Güvenlik  İzlenim Formları ile ilgili istatistiklerin yapılarak bununla ilgili yazışmaların İl Sağlık  Müdürlüğüne gönderilmesi
 
 3.  Her ayın ilk 3.iş günü Yeşil Kırmızı, Mor ve Turuncu reçetelerin tahsisat bilgileri İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilmesi
 
 4.  Her ayın 10-20’sine kadar Aylık rutin Eczane Denetimleri (40 eczane) yapılarak İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilmesi
 
 5.   İl Sağlık Müdürlüğünden gelen Piyasa Gözetimi  (Satışı yasak olan ürünler, Sahte ilaç vb…)  bildirimleri için Tüm Eczane ve Aktarların Denetlenerek sonucunun İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilmesi
 
 6.  İl Sağlık Müdürlüğü tarafından aylık olarak incelenen Kontrole Tabi İlaçların  Eczanelerde reçete ile verilip verilmediğinin Eczanelere gidilerek  İTS  sisteminden  kontrol edilerek dokümanları ile birlikte İl Sağlık Müdürlüğüne sunulması
 
 7.  Aile Hekimlerine, Özel işyeri Hekimlerine, Özel Hastanelere, Devlet Hastanelerine Yeşil,  Kırmızı ,Mor ve Turuncu Reçete dağıtımının yapılması
 
 8. Psikotrop (Kırmızı Yeşil ) Reçeteli ilaçlardan Miadı geçmiş olanların  tespit edilerek tutanak karşılığında teslim alınıp  Kırmızı ve Yeşil Reçete defterlerinden düşümlerinin yapılarak imha edilmek üzere İl Sağlık Müdürlüğüne teslim edilmesi
 
 9.  Eczaneler hakkında Şahıs , Kurum vb… Şikayetlerle ilgili tüm işlemlerin yürütülmesi
 
10.Bitmiş olan Yeşil, Kırmızı , Mor ve Turuncu  reçetelerin zimmet karşılığında İl Sağlık Müdürlüğüne gidilerek teslim alınması 
 
11.Eczane Nakilleri ile ilgili  işlemlerin yürütülmesi 
      
12.Eczane  Açılışı ile ilgili İşlemlerin yürütülmesi
 
13.Eczane Mesul Müdürü Tayini işlemlerinin yürütülmesi
 
14.Bayram  tatillerinde Eczane nöbet listesinin hazırlanarak gerekli yerlere dağıtımının yapılması
 
15.Eczane Adres değişikliği işlemlerinin yürütülmesi
 
16.Eczacı Meslekten Men  İşlemlerinin yürütülmesi
 
17.Vereseli Eczane işlemlerinin  yürütülmesi
 
18.Eczacıların ad yada soyadlarında (evlilik veya Boşanma)  durumlarında yapılan değişikliklerin tespit edilip bununla ilgili tüm yazışmaların ve gerekli işlemlerin yapılması
 
19.İl Sağlık Müdürlüğünden gelen genelgeler ve  diğer yazıların Tüm Eczanelere, TSM’ ye , Özel Hastane ve Özel Polikliniklere gönderilmesi
 
20.Acil Sağlık Hizmetleri ile ilgili tüm yazışmaların gereğinin yapılması
 
 

AYNİYAT SERVİSİ

1-İlçe Sağlık Müdürlüğümüze gelen Kırtasiye, Teknik servis malzemesi, Demirbaş vb.taşınır malzemelerini sayarak teslim almak.

2-İlçe Sağlık Müdürlüğümüze gelen Kırtasiye, Teknik servis malzemesi, Demirbaş vb.taşınır malzemelerini giriş işlemlerini yapmak.

3-Kırtasiye, Teknik servis malzemesi, Demirbaş vb. taşınır,  malzemelerinin muayene tutanağını hazırlayarak muayene komisyonuna hazır hale getirmek. 

4- Müdürlüğümüzce istenilen malzemeleri, birimlere çıkış işlemlerini yaparak , düzenlenen TİF leri  imzalattırmak.

5- Periyodik Depo ve hastane genelindeki demirbaş sayımımı yapmak.

6-Depoyu kalitenin belirttiği şekilde düzenlemesini yapmak.

7-Yılsonunda, gelecek yıl için depoda azalan ve biten malzemelerin ihtiyaç listesini çıkarmak.

8-İlçe Sağlık Müdürlüğümüzdeki demir baş malzemelerin, yıpranmadan dolayı çalışmayan malzemeleri hurda   (hek) işlemlerini yapmak.

9- Yılsonunda yapılmış olan işlemleri İl Müdürlüğüne bildirilerek hesaplarda mutabakat sağlamak.

10-Taşınırlarla ilgili genelge, yönetmelik ve ilgili yazıları takip ederek gerekli yazışmaları yapmak.

Not: Ayniyat servisinde, taşınır kayıt kontrol yetkilisi olarak çalışan personel, Taşınır Mal yönetmeliğince belirtilen görev sorumluluklar dâhilinde çalışmaktadır.

Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri:

            Taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi: Harcama yetkilisi adına taşınırları teslim alan, koruyan, kullanım yerlerine teslim eden, bu Yönetmelikte belirtilen esas ve usullere göre kayıtları tutan ve bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenleyen ve bu hususlarda hesap verme sorumluluğu çerçevesinde harcama yetkilisine karşı sorumlu olan görevlileri,

Taşınır Mal Yönetmeliğinin 6. Maddesi gereğince sorumlulukları:

(1) Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri, harcama yetkililerince, memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın, taşınır kayıt ve işlemlerini bu Yönetmelikte belirtilen usule uygun şekilde yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilir. Dış temsilciliklerde taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri misyon şefleri tarafından görevlendirilir. Taşınır işlemleri yoğun olan harcama birimlerinde birden fazla taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi görevlendirilebilir. (Ek cümle: 8/10/2012-2012/3832 K.) Kamu idarelerince ihtiyaç duyulması halinde birden fazla harcama biriminin taşınır kayıtları harcama birimleri itibarıyla ayrı ayrı tutulmak kaydıyla, bir taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi tarafından yürütülebilir.

(2) Taşınır kayıt ve kontrol yetkililerinin görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir.

a)Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek.

b)Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, bunların kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek. (Ek ibare: 8/10/2012-2012/3832 K.) (Ancak, özellikleri nedeniyle kesin kabulleri belli bir dönem kullanıldıktan sonra yapılabilen sarf malzemelerinin kullanıma verilmesinde kesin kabul şartı aranmaz.)

c)Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek ve taşınır yönetim hesap cetvellerini konsolide görevlisine göndermek.

d)Tüketime veya kullanıma verilmesi uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek.

e)Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya ve benzeri tehlikelere karşı korunması için gerekli tedbirleri almak ve alınmasını sağlamak.

f)Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek.

g)Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, harcama yetkilisince belirlenen asgarî stok seviyesinin   altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek.

h)Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek, sayımlarını yapmak ve yaptırmak. 
ğ) Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak.

i)Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmak.

(3)Ayrıca taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri, sorumluluklarında bulunan ambarlarda kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizlikleri nedeniyle meydana gelen kayıp ve noksanlıklardan sorumludurlar.

(4)Taşınır kayıt ve kontrol yetkilileri sorumluluklarında bulunan ambarları devir ve teslim etmeden görevlerinden ayrılamazlar.
 
 
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Resmi Gazete
  • Uyuma Projesi
  • Kadın Destek Uygulaması (KADES)
Fatih Mahallesi Atatürk Cad. No : 150 Polatlı / ANKARA
0(312) 621 35 10-11
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız